tisdag 5 april 2011

Det knyter sig......

...i magen när man läser på Hotfires hemsida att vackra, vackra Tea inte finns mer. Trycker näsan i Falcons mjuka päls och blundar. Tack för alla dagar vi får ha med dig din lilla tokhund!

Skrev en dikt när jag var 20 år och hade köpt min första hund Zigge- en dikt som funkar för alla hundägare som vet hur det känns....

"Snäckskalen knastar för vart steg jag tar,
vågorna slår hårt mot strandens kant.
Känner en sån lycka för det fina jag har,
när jag ser dig springa ner ifrån slättens brant.
Måsarna retar dig högt i det blå,
du hoppar och skäller
gör allt för att nå.
En värme sprids som en löpeld i mig,
vad vore väl livet utan dig?"

Fina Falcon


Falcon och husse väntar på att grillen ska bli klar

Falcon på Hembygdsparken- kaninparalyserad


1 kommentar:

  1. Tack för de fina orden om Tea! Jag ser likhet i Falcon som ju är halvbror med henne! Älskar min Tea så! Det finns inte ord för hur vi känner och hur vi saknar.....

    SvaraRadera